Ja, eben, deswegen ist das ja auch ein gutes Beispiel. Das Remake liegt in der Kategorie "bemitleidenswerte Lächerlichkeit" ;)
Das wurde ja auch nur gedreht, weil King nicht mit der Kubrick'schen Version einverstanden war (aka seine Vorlage nicht darin erkannt hat). Ich glaube der lief hierzulande nicht mal im Kino.
Wenn Shining rausfällt, würde mir nur noch Carrie einfallen. Der ist natürlich klasse. Misery und Green Mile fand ich auch nicht schlecht, hatte aber bei beiden das Gefühl, dass da einiges verschenkt wurde. Und Dreamcatcher und Es wurden nur noch von den TV-Produktionen wie Langoliers untertroffen. Mehr kenne ich auch nicht.
Die Verurteilten (wenn er zugelassen ist, ist ja kein Horror)
UND
The Stand. Der Dath hat ganz Recht das Buch so hoch zu loben. Der Film (so ein 4-Teiler) mit Gary Sinise(!) fängt aber alles Gute an King wirklich exzellent ein.
Die Verurteilten fand ich langweilig und das nicht mal wegen der Über-Länge sondern eher wegen dieser aufgesetzten moralischen Offensichtlichkeit. Vielleicht mache ich ihn im Nachhinein aber auch schlechter als er war, ist schon einige Zeit her.
The Stand kenne ich weder als Buch noch als Film.
Habe da noch etwas Interessantes zu Kings Auffassung von Shining gefunden: Punkt 6: How does Stephen King feel about Kubrick's adaptation of his book?: »Initially King was flattered that Kubrick was going to do something of his. Later he expressed disappointment in the film. "There's a lot to like about it. But it's a great big beautiful Cadillac with no motor inside, you can sit in it and you can enjoy the smell of the leather upholstery - the only thing you can't do is drive it anywhere. So I would do every thing different. The real problem is that Kubrick set out to make a horror picture with no apparent understanding of the genre. Everything about it screams that from beginning to end, from plot decision to the final scene - which has been used before on the Twilight Zone"
King had the chance to "do everything different" with the I997 TV movie adaptation of The Shining which he wrote and produced. However the TV Shining was poorly received and generally considered to be vastly inferior to the Kubrick's version. Friction between Kubrick and King was probably further exasperated because Kubrick refused King the rights to release his version of The Shining on video.
Recently it has emerged that King used to be an alcoholic, and that parts of The Shining are, if not autobiographical, then very personal for the author. King was annoyed because Kubrick's adaptation, in his eyes, marginalised the book's most important theme, that of an good father can be turned into a monster through alcohol abuse.«
Lustiges Beispiel...
Ändert aber nichts an der hervorragenden Darstellung deinerseits. Muss mal wieder Hitchcock hervorkramen....
Das wurde ja auch nur gedreht, weil King nicht mit der Kubrick'schen Version einverstanden war (aka seine Vorlage nicht darin erkannt hat). Ich glaube der lief hierzulande nicht mal im Kino.
Bei uns auch nicht...
Was ist denn die beste King-Verfilmung deiner Meinung nach? Also abgesehen von Shining, der ja kein King-Film im strengeren Sinne ist....
(Die Frage passt ja auch gut zu den Spex-Finalisten zurzeit.)
Carrie: ja.
UND
The Stand. Der Dath hat ganz Recht das Buch so hoch zu loben. Der Film (so ein 4-Teiler) mit Gary Sinise(!) fängt aber alles Gute an King wirklich exzellent ein.
The Stand kenne ich weder als Buch noch als Film.
Kubrick/King
Punkt 6: How does Stephen King feel about Kubrick's adaptation of his book?: »Initially King was flattered that Kubrick was going to do something of his. Later he expressed disappointment in the film. "There's a lot to like about it. But it's a great big beautiful Cadillac with no motor inside, you can sit in it and you can enjoy the smell of the leather upholstery - the only thing you can't do is drive it anywhere. So I would do every thing different. The real problem is that Kubrick set out to make a horror picture with no apparent understanding of the genre. Everything about it screams that from beginning to end, from plot decision to the final scene - which has been used before on the Twilight Zone"
King had the chance to "do everything different" with the I997 TV movie adaptation of The Shining which he wrote and produced. However the TV Shining was poorly received and generally considered to be vastly inferior to the Kubrick's version. Friction between Kubrick and King was probably further exasperated because Kubrick refused King the rights to release his version of The Shining on video.
Recently it has emerged that King used to be an alcoholic, and that parts of The Shining are, if not autobiographical, then very personal for the author. King was annoyed because Kubrick's adaptation, in his eyes, marginalised the book's most important theme, that of an good father can be turned into a monster through alcohol abuse.«